Apriil

Informasjonskapsler

Denne siden bruker informasjonskapsler som trenger godkjenning.

Gå direkte til innhold

The Blurry Menu

Konsept
Kampanje
Foto
Postproduksjon
Grafisk design
Medieplassering

Apriil jobbet ufokusert med Fløirestauranten! Vi laget en kampanje for å promotere Fløirestaurantens meny. 

I 1845 tok William Henry Fox det som regnes som det aller første fotografiet med mat som hovedmotiv. Siden den gang har det i 180 år blitt tatt bilder av mat for å markedsføre restauranter over hele verden.  

For å promotere menyen til Fløirestauranten, som ligger på toppen av Norges mest besøkte turistattraksjon, Fløyen i Bergen, valgte vi ikke å fokusere på de lokale råvarene, eller den prisvinnende maten. Ingrediensene på Fløirestauranten har gjennom 100 år alltid vært svært viktig, men aldri det viktigste. 

Med kampanjen The Blurry Menu snudde vi på det klassiske matfotografiet, og valgte å fokusere på den aller viktigste ingrediensen. Utsikten. 

The Blurry Menu ble rullet ut i utendørs annonsering, helside print i Bergensavisen og Bergens Tidende, kjøpesentre og digitale annonser strategisk rettet mot turister og lokalbefolkningen. I tillegg er utsikten inkludert som en ingrediens i alle rettene som serveres på Fløirestauranten.