Apriil

Informasjonskapsler

Denne siden bruker informasjonskapsler som trenger godkjenning.

Gå direkte til innhold

Brukte influenser og fikk 1 million til å se Mowi-flagget på Sydpolen

Brukte influenser og fikk 1 million til å se Mowi-flagget på Sydpolen  

Da “Friluftsjenta”Karen Kyllesø i 2025 ble verdens yngste til Sydpolen, plantet hun Mowi-flagget og publiserte det på sin Instagram-konto til sine snart 40 000 følgere. Innholdet fra Sydpolen ble også publisert på Mowis TikTok og fikk over 1 million visninger.
 
Mowi, som er verdens ledende sjømatselskap, bruker sosiale medier strategisk for å øke kjennskapen til selskapets arbeid. I Norge er det Apriil som drifter og lager innhold til selskapets kanaler.   
 
Da Friluftsjenta skulle til Sydpolen, var Mowi hennes hovedsponsor. Som tidligere Mowi-ansatt, har Karen Kyllesø god kjennskap til sjømatselskapet sitt arbeid og er en god ambassadør for dem. Gjennom sosiale medier fulgte vi henne gjennom hele 2024 i forberedelsene til verdensrekorden.  
 
Apriil forhandlet kontrakt, laget innholdsplan og sto for prosjektledelse og publisering samt mediespend på alt innhold.  

Samarbeidet med Friluftsjenta har gitt over 4 millioner visninger og høyt engasjement i sosiale medier. De gode resultatene gjorde at Mowi videreutviklet sitt strategiske influensersamarbeid.

Hva kan din merkevare få ut av et profilsamarbeid?