Denne siden bruker informasjonskapsler som trenger godkjenning.
Strategisk planlegging
Kontraktsforhandlinger
Innholdsplan
Rådgiving
Prosjektledelse
Mediespend
Sosiale medier
Da “Friluftsjenta”Karen Kyllesø i 2025 ble verdens yngste til Sydpolen, plantet hun Mowi-flagget og publiserte det på sin Instagram-konto til sine snart 40 000 følgere. Innholdet fra Sydpolen ble også publisert på Mowis TikTok og fikk over 1 million visninger.
Mowi, som er verdens ledende sjømatselskap, bruker sosiale medier strategisk for å øke kjennskapen til selskapets arbeid. I Norge er det Apriil som drifter og lager innhold til selskapets kanaler.
Da Friluftsjenta skulle til Sydpolen, var Mowi hennes hovedsponsor. Som tidligere Mowi-ansatt, har Karen Kyllesø god kjennskap til sjømatselskapet sitt arbeid og er en god ambassadør for dem. Gjennom sosiale medier fulgte vi henne gjennom hele 2024 i forberedelsene til verdensrekorden.
Apriil forhandlet kontrakt, laget innholdsplan og sto for prosjektledelse og publisering samt mediespend på alt innhold.
Samarbeidet med Friluftsjenta har gitt over 4 millioner visninger og høyt engasjement i sosiale medier. De gode resultatene gjorde at Mowi videreutviklet sitt strategiske influensersamarbeid.