Apriil

Informasjonskapsler

Denne siden bruker informasjonskapsler som trenger godkjenning.

Gå direkte til innhold

Bytt til Joakim

Konsept
Kommunikasjonsstrategi
Foto
Film
Utendørs
Print
Digital markedsføring
Sosiale medier

Når bruddet skjer eller babyen endelig er på vei, kan det være fint å snakke med noen om økonomien. En rådgiver, kanskje? Eller Joakim, som vi kaller ham.

SpareBank 1 Sør-Norge opererer i et konkurransepreget marked, med mange aktører som tilbyr de samme tjenestene. I motsetning til flere av konkurrentene sine, ønsker SpareBank 1 Sør-Norge imidlertid å være en god relasjonsbank. En trygg merkevare i det lune segmentet. En pålitelig rådgiver som dropper å konkurrere med rene nettbanker om å ha lavest mulig rente, og heller gir folk den tryggheten de trenger, ikke minst i urolige tider. 

Dette ble ideen vår.

For når alle konkurrentene ber oss bytte bank – da er det enkelt å se hva som gjør SpareBank 1 Sør-Norge unike: Her bytter du ikke bank. Du bytter til Anna, Joakim og Mirela.

Og resultatene snakker for seg selv:

​​Antallet nye kunder økte med 25 %. Kundetilfredsheten økte med 18 %. Merkevarebevisstheten i målgruppen økte med 12 %, og aldri har SpareBank 1-alliansen opplevd en kampanje som har gitt høyere positiv share i en merkevaremåling gjennom et år: 54 %.