Denne siden bruker informasjonskapsler som trenger godkjenning.
Konsept
Kommunikasjonsstrategi
Foto
Film
Utendørs
Print
Digital markedsføring
Sosiale medier
Når bruddet skjer eller babyen endelig er på vei, kan det være fint å snakke med noen om økonomien. En rådgiver, kanskje? Eller Joakim, som vi kaller ham.
SpareBank 1 Sør-Norge opererer i et konkurransepreget marked, med mange aktører som tilbyr de samme tjenestene. I motsetning til flere av konkurrentene sine, ønsker SpareBank 1 Sør-Norge imidlertid å være en god relasjonsbank. En trygg merkevare i det lune segmentet. En pålitelig rådgiver som dropper å konkurrere med rene nettbanker om å ha lavest mulig rente, og heller gir folk den tryggheten de trenger, ikke minst i urolige tider.
Dette ble ideen vår.
For når alle konkurrentene ber oss bytte bank – da er det enkelt å se hva som gjør SpareBank 1 Sør-Norge unike: Her bytter du ikke bank. Du bytter til Anna, Joakim og Mirela.
Og resultatene snakker for seg selv:
Antallet nye kunder økte med 25 %. Kundetilfredsheten økte med 18 %. Merkevarebevisstheten i målgruppen økte med 12 %, og aldri har SpareBank 1-alliansen opplevd en kampanje som har gitt høyere positiv share i en merkevaremåling gjennom et år: 54 %.