Denne siden bruker informasjonskapsler som trenger godkjenning.
3D-animasjon
Employer branding-kampanje
Alfa Laval, en global leder innen varmeoverføring, separasjon og væskehåndtering med over 20 000 ansatte verden over, har som mål å levere den beste kundeopplevelsen. For å oppnå dette, kreves et sømløst samarbeid i alle ledd – noe som var kjernen i Apriil sitt oppdrag for selskapet. Gjennom en employer branding-kampanje ønsket vi å bevisstgjøre de ansatte om deres egen, viktige rolle i kundereisen og betydningen av samarbeid for å skape en smidig og helhetlig opplevelse for kunden.
Vi valgte å visualisere denne innsikten gjennom en 3D-animasjonsfilm, der «dominoeffekten» ble brukt som en metafor. I filmen ser vi hvordan hver «brikke» i selskapet – representert av de ansatte – er essensiell for å sikre at alle ledd i prosessen fungerer optimalt. Alle ansatte fikk tildelt sin egen “brikke”, og ble en del av en større kjede av hendelser og prosesser. Filmen illustrerer hvordan hver enkelt ansatt bidrar til helheten, og hvordan samarbeidet mellom dem er avgjørende for en sømløs kundereise.
For å forsterke tilknytningen, inkluderte vi Alfa Lavals egne produkter og systemer i filmen – detaljer som gjør hverdagen gjenkjennelig for de ansatte og setter deres innsats i et større perspektiv.
Filmen ble lansert under et stort kick-off seminar for alle ansatte og ble videre delt på selskapets egne kanaler. Denne unike kampanjen har fått stor oppmerksomhet og bidrar til å fremheve hvor viktig hver enkelt ansatt er for å oppnå Alfa Lavals visjon om å skape den perfekte kundeopplevelsen.