Denne siden bruker informasjonskapsler som trenger godkjenning.
Strategi
Konsept
Visuell identitet
Merkevareplattform
Wayfinding
Det ikoniske Sundtbygget fra 1938 ble gjenåpnet 6. mars 2025 etter fire års oppussing. Et landemerke i Bergen som er fredet og har hatt en plass i bergensernes hjerter i generasjoner. Vi i Apriil fikk oppgaven med å utvikle en overordnet strategi, et konsept og en ny visuell identitet. En utfordring fordi vi både måtte ta vare på det unike i det historiske bygget, men også skape noe nytt for nye kunder og en ny tid.
Basert på innsikt og i samarbeid med kunden, utarbeidet vi en merkeplattform. Ut fra dette kom konseptet «ET VINDU MOT VERDEN» som oppsummerer det merket Sundt skal være. Som del av innsiktsfasen var Apriil-teamet også flere ganger på befaring i bygget og samarbeidet med interiørarkitektene i Melbye.
Den spennende utfordringen har vært å utforme noe nytt og fremtidsrettet, samtidig som det skal være forankret i historien. Den nye Sundt-logoen er for eksempel basert på arkitektens tegninger av det opprinnelige skiltet på taket.