Apriil

Informasjonskapsler

Denne siden bruker informasjonskapsler som trenger godkjenning.

Gå direkte til innhold

Vestlandskonferansen

Kommunikasjonsrådgiving
Digital markedsføring
Innholdsproduksjon
Sosiale medier
Mediestrategi

Hvordan skaper man oppmerksomhet rundt en allerede fulltegnet lederkonferanse? 

Vestlandskonferansen er Vestlandets viktigste møteplass og samler årlig 1500 ledere i Grieghallen, mens tusenvis følger livesendingen digitalt. I februar 2025 var Apriil en del av kommunikasjonsteamet, både før, under og etter konferansen. Sammen med arrangøren Agenda Vestlandet, stiftelsen fra Sparebanken Vest, bidro våre spesialister innen kommunikasjonsrådgiving, digital markedsføring og innholdsproduksjon til å sikre synlighet og engasjement. 

I tett samarbeid med kunde har Apriil-teamet bistått med blant annet produksjon og publisering av innlegg i sosiale medier, målrettet annonsering, mediestrategi, innhold til nettsider og koordinering av livestream. En viktig del av vårt arbeid var også prosjektledelse og innholdsproduksjon til Handlekraftprisen, sammen med stiftelsens fotograf.

På konferansedagen jobbet vi med kontinuerlig publisering av innhold og intervjuet foredragsholdere og deltakere til filmer som ble publisert i etterkant.
 
Resultatet var mer oppmerksomhet enn noen gang. Vestlandskonferansen 2025 med tema "Alarm" fikk både høyere antall seere av direktesendingen, flere stemmer til Handlekraftprisen, betydelig flere medieoppslag og økt engasjement i sosiale medier.  

Foto: Thor-Aage Bolseth Lillestøl