Digital Markedsføring
Sosiale medier
Søkemotoroptimalisering
Innsikt og webanalyse
Når du kun har ett sekund
Online markedsføring kjennetegnes ved at den er målbar, effektbasert og foregår i sanntid. Uansett hvor stort mediebudsjett du har, er prinsippene de samme hos Apriil: Det er de overordnede målene dine og de faktiske oppnådde resultatene som løpende bestemmer hvilke råd du får og hvordan vi forvalter midlene dine. I Apriil sitter det spesialister på resultatorientert markedsføring i alle digitale flater.
Sosiale medier
Sosiale medier er en viktig del av den helhetlige digitale tilstedeværelsen for bedriften. Ved å benytte de ulike mediene på en god strategisk måte, kan du oppnå gode resultater på alt fra salg til økt bevissthet rundt din merkevare. Når man skal benytte seg av sosiale medier som en del av den digitale markedsmiksen, er det viktig å lage en god, strategisk overordnet plan for hvordan du skal benytte de ulike kanalene. Ved hjelp av en rådgiver med erfaring og kunnskap, vil man se den utviklingen man ønsker via kanalene.
Det er viktig å tilpasse seg kanalen man benytter, og ikke kommunisere likt på alle plattformene. Dette gjelder både for tekst og det visuelle. De ulike kanalene har også ulike annonsemuligheter, og en rådgiver vil kunne hjelpe deg å finne ut av hvilke annonsetyper som kan hjelpe deg til bedre resultater. Alle kanalene gir deg muligheten til å målrette mot de brukerne du ønsker å nå.
Søkemotoroptimalisering
Vil du bli mer synlig på Google? Vi hjelper deg med å optimere nettsiden din, slik at potensielle kunder finner deg når de søker på nettet. Vi kan hjelpe deg med å lage godt innhold, samt tilrettelegge det tekniske slik at du blir mer synlig på nett. Vår SEO-ekspert jobber tett med innholds- og annonseavdelingen vår, og det gir resultater for deg.
Hvordan få resultater gjennom SEO
For å sikre synligheten, er det avgjørende å ta en grundig analyse. På denne måten vil man kunne avdekke hvilket forbedringspotensial du har, og hvilke faktorer man bør gripe tak i. Man må ha god kjennskap til målgruppen din og hvordan deres søkevaner er på Google. Denne atferden vil variere basert på hvor de er i kjøpsprosessen. Hvordan skal man dra inn informasjonssøkerne? Hvordan skal må trekke inn de som er kjøpsklare der og da? Dette er spørsmål man vil få svar på gjennom en grundig analyse.
Ved å jobbe strukturert og systematisk med SEO vil du oppleve økt trafikk til nettsiden, og igjen flere salg eller konverteringer generelt. Hvor lang tid det tar før du ser effekten av et strategisk SEO-arbeid vil variere basert på den digitale konkurransesituasjonen i din bransje.
Innsikt og webanalyse
Vil du vite hva konkurrentene dine gjør på nett, og hvordan du kan slå dem? Vår digitale markedsanalyse viser deg hva du kan gjøre for å vinne nye kunder. For å lykkes i det digitale landskapet er man er avhengig av god innsikt og analyse. Vi i Apriil hjelper din bedrift med å skaffe innsikten du trenger for å vinne den digitale konkurransen. Med hjelp av ulike verktøy kan vi hjelpe deg å ta strategiske valg for både eide og kjøpte kanaler.
For å forstå brukerne på nettsiden din, samt potensielle nye kunder, er man avhengige av gode verktøy og mennesker som analyserer de dataene man samler inn. Data er meget viktig i dagens digitale verden, men det hjelper ikke å sitte på store mengder data om du ikke analyserer og benytter deg av innsikten. Med andre ord er analyse noe av det viktigste du gjør for å lykkes. Apriil hjelper deg i begge ledd. Vi hjelper deg å sette opp ulike verktøy og målinger som gir deg den innsikten du trenger for å forbedre deg digitalt. Målinger og analyser vil skreddersys i henhold til ditt spesifikke behov basert på vår rådgivning.